andra dagen semaester..

jao då har man haft sin andra dag på semestern..
i dag har mamma, pappa o lill jag vare o fiskat..
jag fick 5 eller 6 fiskar kommer ej ihåg.. vill säga 6 men jag vill inte ljuga så jag säger 5.5 :P

de va jätte mysigt..
vi åkte förbi ljustorp o lagfors in på nån grusväg till abborrtjärn..
som det inte finns några abborrar i :p ingen lycka där..
sedan åkte vi till laxsjön där det inte finns några laxar..

men där fick mamma ett stor gädds napp men gamm fan släppte..
sedan fick hon första fisken på bara någon minut..
sedan pappa, sedan jag ..
tappade räkningen efter de..
men de vara bara småa fiskar så dom åkte i vattnet igen..

vi grillade köpta laxar till middag med ris sallad.. mumma!!
fiskade lite till sedan fick mamma o pappa släpa hem mig..
hade glömt hur underbart det är att fiska..

förutom alla bromsar som tog mängder av tuggor av mig !!!

har precis ätit en lax macka ute på verandan som blev kvar efter grillningen..
underbart väder .. :)

ja tack för mug..

god natten alla små fiskar..










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0